5/07/2012

My First Acting In L.A. / L.A.初演技

Today, I visited a Japanese actor's home to see the rehearsal of filming for my study.
The director was going to play one role (I think), but he wanted to see the image objectively, so I was asked to play the roll for the rehearsal suddenly.
Actually, I haven't been trained for acting in April due to my busy moving matters, I was a little bit concerned if I could act without any troubles.
Eventually, that was an unnecessary worry and I enjoyed acting so much.
And surprisingly, I was asked to play that role (Tatsuya)!! Of course, I'm going to do it.

Thanks for this opportunity and relationship with the staffs.

By the way, I almost cramped for several times when I was acting.
That means body is strained. Unless I relax, no beautiful acting won't be born.
Please anybody introduce me a great teacher of Alexander technique!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
今日は日本人俳優さんちにお邪魔させて頂いた。
作品のリハーサルをやるのでいい勉強にもなるし観に来ないかと誘って頂いたのだ☆
もちろんぜひということで伺わせて頂いた。

監督の方が男性の役をやるみたいなのだが、やはり監督は全体像を見たいようだったので、急遽俺がその役をリハーサルとして演じることになった。
4月以降はロス出発に向けてドタバタしてたおかげで、全然演技に触れていなかったので、リハ全体に支障を起こすことなく演じれるかちょっと不安だった。
(演技ってのは筋トレと同じように触れてなければ、その分チカラが落ちるものだと思うんだよね)

でも、そんなのは取り越し苦労で、ロケの途中から俺の演技に対する指示が具体的に入ってくるようになり、なんかあたかも俺が演じるみたいな感じになってたので、熱中して取組み、終始楽しんで演じることができた!!!
そしたら、驚いたことに「来週末、都合つきますか?」と聞かれ、最終的にはその役を本番も俺が演じることになったのだ♪
喜んで引き受けさせて頂いた。

撮影までに、ちゃんと達也(役名)のバックグラウンドとか作っていこう。
女性役の方はオーディションから採用された役者さんだし、とても素敵な作品なので、監督の思いを伝えられるよう、作品が輝くよう全力を尽くすのみである。
ようやく自分の生活に演技が入ってきた。嬉しい。

このご縁と出会いに感謝です。

ところで、リハ中の演技で不自然に自然な動きをしようと思ったら、何回か攣りそうになった…苦笑
体が緊張してる証拠。リラックスして臨まなければいい演技はできない。
というか、どなたかアレクサンダーテクニークの良い先生を紹介してくださいっっっ笑

2 件のコメント:

  1. いいねー!なんか楽しみに見てます。お互いがんばりましょー!

    返信削除
    返信
    1. コメントありがとー♪
      お互い頑張りましょー!!
      ところで、SGRで齋藤さんとは会ったのかしら?

      削除