6/01/2012

Callback / コールバック

Got a callbck for the latest audition (Asian country singer).
I'm not sure what the callback is liket, but it seems to be the second audition (it's a positive one).
So, I can play the same scene again.

The producer told me that I and the other person are left as the finalist. And, they want to see how I fit with the other role actors.
I don't know how many people have applyed for this audition, but it is a glad thing to be left as a finalist.

Let me summraize the playback of late audition.

#1, Acting (20 points out of 100)
It was better than the audition of Yakuza one. This time, I got the script and required scene to play in advance, so I could prepare for it.
Good points
1, Played with firm objective for each line and act.
2, Got influence from the cast mate and circumstance.

Bood points
1, Didn't live truthly in the given circumstance.
2, Should have imagined about what I was doing just before the scene.
3, Pretending. Tried to express what I feel like.
4, Should have done the script breakdown much more.

#2, Singing (1 point out of 100)
They knew I was a beginner of guitar, so I could sing "Country roads" without any anxiety.

Good poitns
1, My sing was not bad.
2, Could enjoy.
3, Turn defiant

Bad point
1, My guitar play was awful.
2, My head got blank.
3, Sang with straining my throat.

Anyway, the produce told me "I liked your choice of acting." & "Impressed", so I was glad enough.

I will do my best again on next Sunday!!

Today's picture: Fund raiseing for Japan's tsunami disaster at Little Tokyo area in L.A.. Their project is to exchange letters between children in disaster are in Japan and U.S.A.!! Hope that project to be succeeded.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
先日のアジアンカントリー歌手のオーディションにつき、コールバックを求められました。
よく分からないんだけど、コールバックってのは日本にもあるかな?まーとりあえず、2次オーディションってことだ。前へ進んだってこと。また同じシーンを自分の解釈で演じれるわけだ☆

プロデューサー曰く、俺ともう一人が最終候補として残ってるらしく、他の役の人達とどれだけフィットするか見てみたいからもう一度演技して欲しいらしい(前回オーディションした時は正式な役の方とシーンをやったわけではなかったので)。
どれだけの人がこのオーディションに応募したのかは知らんが、最終候補として残れたのは嬉しいことだよね!

以下、前回オーディションした時のまとめ。

#1、演技(100点満点中20点)
前のヤクザ役の時よりはまともだったと思う。今回は、事前に台本もらってどこのシーンをやってくれという連絡があったから準備することができた。

良かった点
1、確固たる目的を持って、各セリフと演技をすることができた。
2、自分の中だけに入り込まず、相手役と状況設定をしっかり見て感じて影響を受けることができた。

悪かった点
1、状況設定の世界にリアリティを持って生きることができなかった。
2、このシーンに入る直前、自分が何をして、思ってるのかしっかりイメージしてからシーンに臨むべきだった。
3、結局演じてるのではなく、ふりをしてるだけ。どう思ってるのかを表現しようとしてしまった。
4、もっともっと台本分析しなくちゃ。

#2、歌(100点満点中1点)
彼ら、俺がギター初心者だってこと分かってた。多分、事前に送ったデモサウンドがただカラオケで歌ってるだけだったからだと思う。だから、そんな不安に思わずに「カントリーロード」歌いました♪

良かった点
1、俺の歌、悪くなかったとは思う。
2、楽しめた!
3、開き直れた笑

悪かった点
1、ギター演奏、マジひでぇ…笑。全然練習通りにいかなかった。
2、演奏中、頭が真っ白になった。
3、喉かなり力んで歌っちまった。

いずれにせよ、プロデューサーから「君の演技の選択、気に入ったよ。」や「なかなkいいねぇ。」と言ってもらえたから、満足だ。

次の日曜も全力尽くしてきます!!

Today's picture:L.A.のリトルトーキョーという日本街で被災地向けに募金をしてました!彼女らのプロジェクトは、被災地の子達とアメリカの子達で文通をできるようにすることなんだそうです!!プロジェクトが成功するといいですね♪




0 件のコメント:

コメントを投稿